Agroenergetyka.pl
Energetyka, OZE w sieci: Facebook OZE / GL / forum OZE / Stowarzyszenie SPOZE / blog energetyczno - paliwowy / Szkolenia Energetyka
 
 
Poczta kwiatowa - Wyślij Kwiaty
strona główna  Zarejestruj się  Ogłoszenia  Forum odnawialne zrodla energii  Kontakt 



Artukuły
CIEKAWOSTKI
 

Elektryczne skutery z Wrocławia

Data: 2007-08-12
Pierwsze na świecie, napędzane elektryczną energią skutery produkowane są w Polsce. To właśnie we Wrocławiu swoją produkcję ulokował lider w produkcji ekologicznych skuterów elektrycznych, amerykańska firma VECTRIX.

Pierwsze egzemplarze tego wyjątkowo nowatorskiego pojazdu amerykańskiej firmy Vectrix zjechały z taśm montażowych jeszcze pod koniec roku 2006. Seryjna produkcja już się rozpoczęła. Z linii produkcyjnej we Wrocławiu będzie zjeżdżać nawet do 35 tys. skuterów rocznie. Pierwszymi odbiorcami są Włochy, Francja, Hiszpania, Anglia oraz USA.

Vectrix ma na celu rozpowszechnianie zaawansowanych technologicznie ekologicznych pojazdów jednośladowych jako alternatywnej formy transportu miejskiego. Firma Vectrix długo szukała rozwiązań, które pozwoliłyby jej stworzyć czysty ekologicznie pojazd. Jednym z głównych problemów było znalezienie takiego zasilania, które zapewniłoby zasięg podobny do tego, jaki osiągają typowe skutery zasilane paliwem tradycyjnym. Wrocławskie skutery zasilane są akumulatorami firmy GP Batteries.

Opierając się na technologii niklowo-wodorkowej (NiMH) GP stworzyła akumulator o napięciu 125 volt i pojemności 30 Ah umożliwiający przejechanie skuterem Vectrix dystansu 110 km. Aby osiągnąć tak imponujący wynik w pojeździe zastosowano chroniony patentem system odzyskiwania energii podczas hamowania Multi - Function Throttle. Moc gromadzona w akumulatorach zamienia swą energie na 20 kW, którą osiąga przy 3000 obr/min. W efekcie Vectrix przyspiesza od 0 do 80 km/h w 6,8 sekundy. Takie parametry są wyjątkowo imponujące jak na pojazd z silnikiem elektrycznym.

Po wyczerpaniu się energii trzeba skorzystać z sieci 220V, która będzie potrzebna tylko przez 2 godziny. Po tym czasie do dyspozycji pozostaje 80% pojemności akumulatora a pełne 100% naładowanie następuje po kolejnej godzinie. Ogniwa GP są w stanie wytrzymać aż 1700 cykli ładowania, co podczas normalnej miejskiej eksploatacji przekłada się na 80.000 km lub 10 lat użytkowania pojazdu. Badania użyteczności skuterów wykazały, że typowy użytkownik skutera na świecie przejeżdża nim podczas dojazdów do pracy średnio dystans 15 - 25 kilometrów. Można przyjąć, że pojazd będzie musiał korzystać z sieci 220V tylko raz w tygodniu.

Źródło:
mojeauto.pl

powiadom o tym artykule

 
strona główna | polityka prywatności | nota prawna | partnerzy | kontakt | mapa serwisu | Ge Power | REKLAMA
audyt energetyczny | ogrzewnictwo | energetyka | veterná energia | oswietlenie | biogazownia | szkolenia
Copyright © Agroenergetyka.pl | design: EithelWEB
Magic Slim Diet Pills