Podczas ostatniego wyścigu Le Mans Series 2008 na torze Silverstone, Peugeot Sport zaprezentował bolid 908 HDi FAP, wyposażony w hybrydowy system odzysku energii kinetycznej. Wykorzystanie tego rozwiązania będzie zależało od regulaminu sportów wyścigowych.
Zaproponowana technologia umożliwia odzyskanie i zachowanie części energii kinetycznej pojazdu w fazie hamowania. W pojazdach niehybrydowych, energia ta jest tracona poprzez rozproszenie ciepła na hamulcach. Odzyskana, poprawia wydajność zwiększając moc przy takiej samej ilości dostarczonej energii.
System, w który został wyposażony prototyp składa się z trzech podstawowych elementów:
- silnik-generator elektryczny o mocy 60 kW, zainstalowany zamiast rozrusznika, w którym napęd przenoszony jest za pomocą skrzyni biegów z przekładniami szeregowymi;
- akumulatory, które pozwalają na gromadzenie energii za pomocą 600 ogniw litowo-jonowych pogrupowanych w 10 pakietach, z których 6 znajduje się w miejscu akumulatora, a pozostałe 4 pod lewą pokrywą silnika.
Układy energoelektroniczne pozwalają kontrolować przepływ energii pomiędzy akumulatorem i silnikiem-generatorem. Moduł znajduje się w tylnej części przedniego lewego błotnika. Bolid 908 HY może być napędzany:
- tylko w trybie elektrycznym;
- tylko w trybie termicznym;
- używając obu trybów.
Przykładowo, podczas okrążenia toru w Le Mans, system odzyska energię w czasie od 20 - 30 sekund. Kierowca może wykorzystać tę energię:
- jako nadwyżkę mocy dzięki dodatkowemu "busterowi" 60 kW w czasie ok. 20 sek. na każde okrążenie lub automatycznie podczas ponownego przyspieszania lub na żądanie kierowcy;
- redukując zużycie paliwa, z zachowaniem takiej samej wydajności dzięki odzyskanej energii mechanicznej hybrydowej, szacowanej na 3% do 5%.