Agroenergetyka.pl

Energetyka, OZE w sieci: Agroenergetyka na FB
OZE grupa na FB / GL / Blog energetyczno - paliwowy
 
 
strona główna  Zarejestruj się  Ogłoszenia  Forum  Kontakt z Redakcją 


Artykuły
CIEKAWOSTKI
 

Ford C-Max na biokombinacje

Data: 2007-07-11
Ford Polska wprowadza do sprzedaży auto napędzane bioetanolem.

Ford Polska jako pierwszy w kraju wprowadził do sprzedaży auto napędzane bioetanolem. Minivan C-Max Flexifuel z silnikiem 1.8 125 KM, może być napędzany zarówno benzyną, jak i mieszanką E85, zawierającą 85 proc. bioetanolu, także dowolną kombinacją obu paliw. Charakterystyka pracy silnika automatycznie dostosowuje się do rodzaju mieszanki. Gniazda zaworów zostały utwardzone, gdyż bioetanol ma silne właściwości korodujące.

Stosowanie E85 znacznie zmniejsza emisję CO2 z tym, że w Polsce paliwo to nie jest w obrocie i brak jest rozporządzeń określających wymagania jakościowe dla tego typu paliwa.

W Szwecji ponad 600 na 4000 stacji oferuje to biopaliwo, a poza nią tylko 138, w tym w Niemczech 88.

Litr E85 kosztuje w Niemczech ok. 30 eurocentów mniej niż litr benzyny 95-oktanowej. Jednak ze względu na niższą wartość energetyczną, zużycie jest ok. 30 proc. wyższe niż samej benzyny.

Ford C-Max FF jest też u nas nieco droższy od benzynowego. Np. w najtańszej wersji Ambiente kosztują, odpowiednio, 67.290 i 66.040 zł; w promocyjnej Gold X - 75.690 i 74.400 zł.

Charakterystyka pracy silnika automatycznie dostosowuje się do rodzaju mieszanki. Utwardzono gniazda zaworów, bo bioetanol ma silne właściwości korodujące.Gniazdko w atrapie łączymy przewodem z 230-woltową siecią i podgrzewamy kadłub silnika, gdyż przy minus 15 st. C paliwo E85 może zamarznąć. Mróz niczego nie uszkodzi, ale podgrzewanie jest uciążliwe.


Źródło:
admoto.pl
 
strona główna | polityka prywatności | nota prawna | partnerzy | kontakt | mapa serwisu | REKLAMA
Projekty HVAC | turbiny wiatrowe | Forum OZE
Copyright © Agroenergetyka.pl | design: Projekty internetowe